10 januari 2011 – Pilatesoskuld

Idag gick jag på mitt första pilatespass. Det var ett pass vid namn PilatesRedskap på Gerdahallen här i lund. Visste inte riktigt vad jag skulle förvänta mig.

Som hörs på namnet användes redskap, nämligen

Ja, ack, vad många olika sorters träningsmattor det finns! I vilket fall så körde man igenom magen rätt så bra med dessa tre verktyg. Svettig blev man icke. Skönt att träna barfota! (Verkligen sugen på de där FiveFingers-skorna)!
Som sagt, mycket magövningar, som skulle komma åt djupa, stabiliserande muskler. Kan tänka mig att gå en gång till för att verkligen utröna om det är för mig, men jag gillar nog att hoppa och skutta mer än detta. Som ett komplement är det högst troligt att jag kommer gå på pilatespass, eller yogapass.
Återstår att se om magen ger sig till känna i form av träningsvärk imorgon. I sådana fall är jag nöjd, mycket nöjd.

Imorgon blir det kanske ett pass i gymmet, något som blivit framflyttat igen, och igen, och igen…

Inga länkar är på något vis sponsrade. Snarare första-träffen-på-google-utvalda länkar.
Det här inlägget postades i Pilates, Träning. Bokmärk permalänken.

Kommentera

