11 januari 2011 – Styrketräning

Man kan nästan tro att jag inte har något annat för mig än att sitta här och uppdatera bloggen, och om man tror det så har man rätt. Jag har ju lov! Har man lov har man även tid att träna, och tränat har jag gjort de senaste dagarna. Men mest saker som inte klämt ut en enda svettdroppe. Svettades inte nämnvärt idag heller men det kändes lite ordentligare i alla fall. Hängde med vännerna till gymmet för att köra marklyft. Nice!

Marklyft, Chins (assisted) samt T-bar rodd klämde jag ur mig, samt dagens pass armhävningar. Jag gör enligt ett program som finns på den här hemsidan.
Jag har nämligen ett högt uppsatt mål för 2011… Innan året är slut vill jag kunna göra 50 armhävningar i rad. Och gärna en enda chin.

Hur skall jag då klara det? Ja kanske genom att en gång i veckan köra de tre stora – Marklyft, Knäböj och Bänkpress. Samt Chins (assisted).  Nu får vi se hur det går med det. Det ska bli kul! Utöver det blir det konditionsträning på passen jag går på. Hjärtat måste också få vara med. Och LCHF skall jag äta. Det är ett som just nu är säkert. Jag är taggad.

Dags att gå till ”Candy People” för att hämta ut böcker om LCHF och träning som jag beställt. Ironic, isn’t it?

Det här inlägget postades i Livet, Styrketräning, Träning. Bokmärk permalänken.

Kommentera

