14 januari 2011 – Stockholm dag 2

Det händer inte ofta, men idag skedde det. Jag gick upp, och gick en stund senare och sov en timme till. Varför?
Maria skulle skriva tenta, så då vill man ju vinka av sin syster och önska lycka till. Hoppas jag att jag gjorde i alla fall, var faktiskt ganska sömnig. Vi gick och lade oss så sent igår kväll så att vi ej fick åtta timmars sömn, snarare sex timmar. Minns inte. Så fruktansvärt sent var det inte heller. Nåväl.

Hälsade på Anton igår, trevligt att se honom! Det blir inte så ofta, eftersom han flydde från Lund för ett välbetalt jobb i Stockholm. Han är väl ursäktad. Vi gjorde en för mig okarakteristisk aktivitet, nämligen TV-tittande. På hemvägen fick jag stå och vänta på Slussen vid bytet eftersom tunnelbanan var sen. Det var enormt trist. Men nog om gårdagen.

Maria är en snabb tentaskrivare, så jag hann väl inte göra mer än att gå upp, käka lite och ta en kissesväng med Xtra innan Maria var hemma igen. Vi hade bestämt oss för att gå runt Söder idag, men det blev väl bara två tredjedelar eller tre fjärdedelar eller sådär… Just vid slussen är det inte så vackert, men det finns ändå ställen som är njutbara för ögat där vid vattnet… min allmänbildning (t.ex. platser i Stockholm) har boostats något enormt idag.

Eftermiddagen… ja den var väl inte så värst händelserik. Maria stack iväg till jobbet och dit tog jag mig runt halv sju för ett träningspasss. Det blev marklyft, chins och dips. Samt ett par minuter på ett löpband i strumplästen. Hade förstås glömt mina träningsskor, men det gör inget. Fötterna skall härdas, de ska ha tåskor sedan! Bildbevis på att jag var och tränade får ni härnere. Bildbevis på att jag var på gymmet omklädd, i alla fall!

Kesoplättar med keso, hallon och grädde är otroligt gott som kvällsmat. Mer en LCHF-efterätt faktiskt. Detta receptet gjorde vi efter. Jag funderade på att föreviga dem med kameran men istället slukade jag dem i all hast. Hehe.

Det här inlägget postades i LCHF, Livet, Styrketräning, Träning. Bokmärk permalänken.

En kommentar till 14 januari 2011 – Stockholm dag 2

  1. Vad flitig du är med träning! Känner att det är dags att ta tag i det där. Har ju trots allt ett gymkort som ligger och tickar..Beach 2011 eller nåt 🙂

    STORT GRATTIS till Xtra på 3-årsdagen!!!!

Kommentera

