15 januari 2011 – Grattis Xtra & Stockholm dag 3

Idag fyller Xtra – världens bästa hund – 3 år. Snart har hon bott hos mig i två år, två härliga år! Jag har velat ha hund så länge, så länge. När jag äntligen fick möjlighet tog jag den direkt. Hon har gått från att inte alls få vara i sängen till att sova där ibland. Även min sambos hjärta går att smälta när man är en söt liten tollartik.
Något hon även är är ett riktigt matvrak. Därför fick hon en tårta i födelsedagspresent. Dagens bild visar den när den ännu är orörd, och bilderna här nedanför visar som synes förstörelsemomentet.
Som botten en LowCarb-smörgås, sedan ett tjockt lager leverpastej. Ost, en bit falukorv och lite av hennes vanliga hundmat pryder verket. Den konstiga färgen på bild två kommer sig av att syrran samtidigt tar kort med sin iphone, som lyser med sin autofokuslampa.
Xtra fick hurra för sig själv, fyra skall, innan hon fick hugga in. Hon gillar att skälla på kommando så det passade ju bra.


Dagen har annars varit
lugn. Under förmiddagen gjorde jag iordning ett Microsoft Exceldokument (Detta underbara program) för att enkelt kunna föra kassabok från och med den 25 januari. Allt ska in! Pengar skall sparas. Ska öppna ett extra sparkonto, har fått lite tips från syrran hur hon gör, och ska inspireras av det.
En tur till ICA. Kändes som ett stort projekt med tanke på hur lite vi rört oss från våra respektive laptops tidigare under dagen.
Vi stack även ned på stan en liten sväng, gick in på Stockhome, vilken härlig affär precis i min smak. Som lagerhaus fast inte riktigt. Men ingen shopping, försöker vara ekonomisk. Xtra fick följa med in, tror det var ganska tröttande. Hon är ju inte van vid så mycket folk och så många saker att lukta på.
Vi mötte upp min kompis (från när jag gick på basåret) vid T-centralen och sedan åkte vi hem igen och drack kaffe och snackade skit fram tills ganska nyss. 3vligt!

Sista dagen i Stockholm imorgon. Detta är/har varit en mycket bra weekendresa, på många olika sätt.

Det här inlägget postades i Livet, Xtra. Bokmärk permalänken.

En kommentar till 15 januari 2011 – Grattis Xtra & Stockholm dag 3

  1. Grattis till Xtra på hennes dag! Skrev visst det i ett inlägg från igår..

Kommentera

