16 januari 2011 – Stockholm dag 4

Vaknade pigg väldigt tidigt i morse. Sov ändå en stund till, gick upp vid åtta. Det bådar gott inför imorgon, imorgon börjar ju termin två av tio… en väldigt liten del av utbildningen har jag gjort, men tiden går ju som bekant framåt i varierande uppfattat tempo. Nog med utsvävningar.

Maria stack och tränade någon dryg timme och jag gjorde inte det. I stället tog jag det lugnt, satt en del vid datorn, läste lite, rullade ihop sovsäcken jag haft som täcke till en hård rulle precis som jag gjort på massor av orienterings- och orkesterläger. Packade ihop några av mina pinaler som jag denna gång faktiskt inte spritt ut över halva lägenheten. Svårare att få med sig allt hem om man gör det. Denna gång tror jag inte att jag glömt något, däremot har jag fått med mig en extra sak hem. Undrar om Maria kan komma på vad det är för en grej?

Angående LCHF och vanligt köpebröd är det ju om inte motsatsförhållande så ganska nära. Men i storstaden kan man köpa CarbZones bröd ”LowCarb” och det smakar faktiskt helt ok, är man otroligt sugen på en rostad macka kan man kanske unna sig det för 2,7 gram kolhydrater per skiva (med massor av ost på). Jag tänkte köpa med mig några limpor hem till frysen och eftersom jag och syrran är hurtbullar skulle vi gå ifrån kärrtorp till hornsgatan (mellan en halv mil och en hel mil) för att göra detta inköp. Tyvärr bestämde vi oss för denna utflykt när Stockholm visade sig från en av sina gråaste och sämsta sidor. Det regnade. Det hade töat. Det var halt. Det var grått. Det var ett evinnerligt motorljud. Det tog lång tid. Det var många människor i stan. Och i den första affären var brödet slut. Efter uträttat ärende tog vi tunnelbanan tillbaka istället för att gå samt belönade oss med te. Stockholmsvistelsen avslutades med slappade, packande av det sista, fotografering av lägenheten och gång till tåget.

Väl framme på spår 11 på T-centralen gick jag på vagn 11 som min biljett sade, och insåg att det inte alls var en hundvagn. Konduktören visade mig vilken vagn som tillät djur men på väg till den tappade jag kameraväskan i asfalten. *svordomar*. Min käraste elektronikpryl, och den dyraste. Tror jag köpte till en sådan där försäkring när jag köpte den. KAN komma väl till pass. Det kan också vara så att det endast är linsskyddet och UV-filtret jag har framför objektivet som är skadat. Det återstår att se, hoppas självklart på det.
Väl på tåget är det problem, inte bara jag som bokat konstig plats, det var helt enkelt helt fel vagnar med. En snäll kille gav mig sin plats i hundkupén, den var helt full. Så nu sitter jag här, har besvärat folk lite med sladd till MacBooken och hunden som är en aning i vägen när folk skall gå förbi…  Jag råkade ha ned en del av min matsäck på golvet också men det blev Xtra bara glad för. Strax efter 23.00 är jag tillbaka i Lund om inga förseningar uppstår. Det har det inte gjort ännu, Veolia är kanske bättre än SJ på den punkten. Fullt kaos i övrigt men man kommer fram i tid?!

Det här inlägget postades i LCHF, Livet. Bokmärk permalänken.

Kommentera

