18 januari 2011 – Lång tisdag

Jag sover oftast mycket bra, somnar fort och vaknar inte under natten. Men igår kunde jag inte riktigt komma till ro och fick inte lika bra sömn som vanligt. Jag har inte märkt det som någon påfallande trötthet direkt men reagerade nog lite överdrivet på stress framåt eftermiddagen.

Skola från åtta på morgonen till fem på eftermiddagen är inte alltid en dans på rosor. Två föreläsningar och två övningar gör det bättre, men det är ju ändå länge. Skönt att åka hem på lunchen och äta, slippa stå i mikrovågsugnsköer och trängas. Imorgon är det bättre. En föreläsning på morgonen, sedan håltimme då jag tänkte göra några ärenden på stan, sedan föreläsning igen och efter det möte med IKG-gruppen. (IndustriKontaktGruppen). Första mötet, ska bli intressant. Sedan har jag nog tid att plugga, för något sådant har det inte blivit efter skolan idag.

Efter sista föreläsningen åkte jag nämligen hem och bytte om till träningskläder! Det blev ett långpass på gymmet. Inte för att jag gjorde många övningar, knäböj, bänkpress och chins (assisted och negativa), utan för att vi var där den tiden på dygnet som det är flest människor där, och vi var fem stycken så det blev en hel del väntan. Premiär på knäböj och bänkpress för mig, den sistnämnda gick bättre än den första.

Nu har jag och Kristoffer lagat mat, ätit den och jag har diskat, gjort köket fint. Blomkålsmos och falukorv (71% kötthalt) med paprika. Mycket gott. Att testa moset (länkade till receptet) uppmanar jag er! Igår gjorde vi broccoli med ost i ugn, och jag har sparat stockarna från broccolin och blomkålshuvudet, så jag tänkte göra LCHF-rårakor av det, kanske imorgon.

Nu skall jag nog inte göra så mycket mer idag, läsa igenom vad föreläsningarna ska handla om imorgon, duscha och ta ut Xtra och sedan är det sovdags för den här bruden.

Det här inlägget postades i LCHF, Livet, Styrketräning, Träning. Bokmärk permalänken.

Kommentera

