20 januari 2011 – Läsvecka 1

Läsvecka 1 är sista latvecka. Den enda veckan då det är okej att inte plugga som en dåre. Visst är det en massa som fortsätter att slappa lite väl länge, men endast första veckan är det okej för mig! Utifrån detta kan det kanske utläsas att jag inte har pluggat riktigt lika mycket som planerat ännu… Min ursäkt idag är att jag sov för lite inatt. Såg Matrix hemma hos en kompis. Inte mitt val, den var inte superfet den här gången heller.

Har sorterat papper och skaffat en 2011-pärm. Blir alltid lite överrumplad när januari närmar sig sitt slut. Hur överrumplad kan man då bli av att komma på att man behöver köpa en ny pärm, undrar ni kanske då? Älskar man kontorssaker som jag så är det ju en stor grej, herregud, köpa pärm! Färg, storlek och vilket register? Enormt stora frågor. Eller nja. Men jag gillar kontorsprylar och det är skönt att ha sorterat bland sina räkningar och saker-som-egentligen-skulle-ha-slängts. Kristoffer köpte en bläckpatron till skrivaren så nu är skrivbordet en plats för en skrivare och inte bara en plats där skrivaren står och samlar damm, oanvändbar.

Har min första träningsmotivationssvacka sedan jag började i november. Vad kan det bero på? Jag tänkte springa på löpband, efter ett träningsschema där man efter ett antal veckor skall kunna springa 5 km, samt styrketräning två dagar i veckan. Men jag har bara inte kommit iväg. Slutar skolan sent, när det är som mest folk på gymmet. Inte så sugen då. Inte så sugen att gå på pass heller, även om träningen varar en timme så tar allt runtomkring upp massor av tid det också, det beror inte på att passen är tråkiga, för det är de inte! Får rycka upp mig.

Nog med gnäll. Imorgon är det fredag! I helgen kommer jag säkert att ha pluggmotivation. Imorgon ska jag också träffa Marie; Nagelmor, så en fin manikyr kommer jag alldeles säkert ha lagom till lördag.

Det här inlägget postades i Livet, Träning. Bokmärk permalänken.

En kommentar till 20 januari 2011 – Läsvecka 1

  1. finnved skriver:

    Varför springer du inte lite ute till att börja med? Inte så konstigt att du inte har motivation till löpband.. Satsa på mycket vardagsmotion så länge… långa promenader med Xtra t ex? 🙂 Själv tänkte jag ta cykeln till skolan imorgon 🙂

Kommentera

