24 januari 2011 – Träningsmål 2011

Har just varit på Gerdahallen för veckans första (av två) löppass (måndagar är hopplösa, helt fullt där). På tidningen I Forms hemsida finns ett tolvveckorsprogram, från soffpotatis till att springa 5 km. Jag startade på vecka 6, eftersom jag hållit på med lite pass i några månader. Tre pass i veckan enligt programmet, men jag kör två gånger i veckan och kommer förhoppningsvis kunna löpa 5 km om drygt två månader. Känns bra och svettigt och lite jobbigt i vaderna.

Annars har jag lite olika mål med min träning i år. Vissa känns överkomliga, andra ganska tuffa, vissa känns medelsvåra. Här är de…

  • Ha sprungit en mil ute
  • Gjort en ”chin”
  • Gjort 50 armhävningar på raken
  • Gjort någon form av träning (promenader >=30 min räknas) hälften av årets dagar.
  • Tre träningspass (löpning, styrketräning t.ex.) i veckan

Wish me luck?


Det här inlägget postades i Armhävningar, Löpning, Styrketräning, Träning. Bokmärk permalänken.

3 kommentarer till 24 januari 2011 – Träningsmål 2011

  1. Tack ! Funderade lite och kom på att det måste ju vara det där som är en chin 🙂

Kommentera

