29 januari 2011 – Slutet på en era

Åker lite senare idag upp till Göteborg för att lämna Xtra till sin uppfödare. Hon skall paras och få valpar. Jag är fodervärd och på kontraktet står det att hon blir min egna älskade vovve när hon antingen fått två kullar hos kenneln eller när hon fyllt fem år. Nu är alltså tiden för den första kullen kommen.
Hur ska jag klara mig utan henne i fyra månader? (Om allt går som det ska). Några tårar har fällts, och fler kommer fällas. Jag är en bölig typ.

Jag passar på att träffa min bästa vän och hennes familj, bland annat min guddotter. Det ska bli trevligt att se dem igen, och jag hinner fika med en annan tjejkompis i Göteborg också. Sedan tillbaka i ekorrhjulet.

Eventuellt blir det inga POTD i helgen, eftersom internetuppkopplingsmöjligheter är osäkra.

Det här inlägget postades i Livet, Xtra. Bokmärk permalänken.

Kommentera

