3 februari 2011 – Träningstankar

Sitter i skolan under lunchrasten, det är inte en vana (ännu). Har ju alltid haft Xtra att cykla hem till och ta hand om. Det var skönt med en paus från skolan, men en matlåda går ju lika bra som att laga till något och jag får väl stå ut med att vänta lite på en mikrovågsugn.
Väldigt lång skoldag idag. Schemalagda aktiviteter fram till klockan 17.00 och ikväll är det dessutom LaTeX-workshops. Det är ett bra program som naturvetare använder för att skriva rapporter. Snyggt blir det, men det är inte helt användarvänligt från början så det är bra att studierådet ordnar med en liten kurs.
Har haft övning i flerdimensionell analys idag och fick lite genombrott. Skönt, tack för att övningsledare finns.

Och nu angående rubriken… Förra veckan uppnådde jag inte mitt mål med tre pass, och denna veckan kommer det inte heller att lyckas. Jag har ju varit sjuk. Eftersom skoldagarna är så långa har jag bestämt mig för tre löppass utomhus per vecka, och samma dag göra armhävningar enligt programmet. Ett par dagar i veckan ska jag försöka ta mig till gymmet för chins-träning. Jag har inte gett upp målen, det är ju bara februari!
Promenaderna har det blivit dåligt med på grund av avsaknad av hund, jag får skärpa mig för att nå upp till aktivitet på hälften av årets dagar.
Mina innegympaskor får nu bli utelöparskor och vad jag ska använda i gymmet återstår att se. Jag känner mig frisk idag. Skall nog börja i vecka fyra på löpprogrammet jag har skrivit om innan.
Styrketräningen tar lång tid och får ligga på is tills vidare. Om mina göteborgsplaner blir av så får vi se hur det blir med de planerna då.

Jag saknar min hund! Det är tommare hemma nu. Jag bor kvar där jag bodde innan, det verkar fungera. Livet blir så mycket enklare då, när man får bo ihop med sin bästa vän.
Sista säsongen av scrubs påbörjades igår. Första avsnittet var något av en besvikelse, men det verkar ta sig.

Det här inlägget postades i Löpning, Livet, Styrketräning, Träning, Xtra. Bokmärk permalänken.

Kommentera

