19 augusti 2011 – Godislöfte

Jag har ju ett intresse av kost, och i dagarna har jag diskuterat detta med nya bekanta och slängt nytt bränsle på nyttighetsbrasan. Godis. Så onödigt!

Minst fram till jul blir det inget snask för mig. Mjölkchoklad, lösgodis you name it. Däremot lite mer nyttiga goda saker såsom fin mörk choklad och nötter är helt okej. Det är just sockret som jag vill minska ned ordentligt. Det ingår ju inte i min kosthållning från början, men jag har under våren och sommaren tillåtit mig att äta det ändå vid fler tillfällen än vad jag egentligen skulle vilja. Hade någon tanke om att äta godis på lördagarna i fortsättningen också men det tänker jag alltså inte nu.

Känns bra!

För att detta skulle vara ett blogginlägg med lite mer djup hade det väl krävts lite mer argumentation om varför men alla vet väl att raffinerat socker är DÅLIG ”föda”? Ni får en länk från johannaskost i alla fall. Rekommenderar hennes blogg (ur arkivet).

Det här inlägget postades i LCHF, Livet. Bokmärk permalänken.

Kommentera

