24 augusti 2011 – Bloggtips samt mat

Okej, bloggtipset är Chris Kressers blogg som hette ”The Healthy Skeptic”. Finns många intressanta saker att läsa sig till där.
Jag har förespråkat LCHF ett tag nu, men har luckrat upp low-carb delen lite på sistone. Det började egentligen tidigare i vår men efter att ha läst på hans blogg känns det som om jag har fått lite mer vatten på min kvarn. Alltså, det var länge sedan jag räknade antal gram kolhydrater jag åt om dagen, men jag kommer definitivt vara lite mer liberal nu. Vad ska jag äta då, undrar kanske någon? Jo, lite potatis, sötpotatis, kanske vitt ris vid något festligt tillfälle. Däremot kommer jag, efter att ha läst detta, att undvika vissa saker än mer. Detta inkluderar mycket färdig mat som innehåller sojaprodukter, HFCS (High fructose corn syrup), vegetabilisk olja samt spannmål.
Att handla ekologiskt samt naturbeteskött är ett annat mål jag har med maten i höst. Dyrt? Ja. Värt det? Förhoppningsvis!

Träning då? Suck och stön, jag verkar helt enkelt inte kunna motivera mig så bra till det, men kanske ska ge konditionsklasserna på Gerdahallen en chans till.  Eller tipsa mig; träning som inte tar för lång tid, helst < timme, inte är svårt tekniskt att utföra ensam… bla bla, det blir ju att jogga hur jag än ser på det. 🙂

Dags för lite frukost. På menyn står avokado, rysk youghurt och lite frysta bär.

Det här inlägget postades i LCHF, Livet, Träning. Bokmärk permalänken.

Kommentera

