1 september 2011 – Nationsjobbs-oskulden är tagen på VG’s

En klasskompis är förman på Västgöta Nation en gång i månaden. Igår hjälpte jag till på klubben. Man jobbar två stycken tillsammans hela tiden och så byter man station varje timme. Entré, garderob, plock samt baren. Full fart igår, i början på terminen blir det mycket fest med alla nya elever i staden. Det var stressigt, speciellt i baren. Inte avskräckande stressigt dock (skönt med lite stress som mest är fysisk och inte psykisk över t.ex. en tenta), det är ju bra att få lite bartender-erfarenhet! Jag kan väl tycka att det är onödigt att vara uppe halva natten (vila gör gott) men man är ju bara student i Lund några få år utav livet.
Skulle ha slutat klockan tre (03.00) enligt min klasskompis men det blev lite senare än så. Tyvärr hade jag förstås en läkartid idag  klockan åtta så någon sovmorgon blev det inte heller. Men desto större motivation att komma i säng i tid ikväll istället! (Många i:n blir det).

Nu sitter jag här vid matbordet och räknar differensekvationer. Kursen heter funktionsteori. Over and out.

Det här inlägget postades i Just for fun, Livet. Bokmärk permalänken.

Kommentera

