7 september 2011 – Morgonbloggar

Jag kokar upp vatten, sätter mig vid köksbordet med mitt te och slår upp datorn. Ganska trevligt tidsfördriv på morgonen såhär, inte alltför ansträngande. Har man tur träffar man sina roomies också för lite socialt utbyte. Men idag blir det lite hes-i-halsen-host och tunga suckar. Jag är nämligen fortfarande sjuk. Inte alls kul, har två föreläsningar idag till exempel. Ingen feber (eller mycket lite) vad jag kan avgöra utan att faktiskt mäta temperaturen, men förkyld. Vaknade inatt också vilket inte händer så ofta.
Jag har en väcknings-app till telefonen som ska känna av när man är lättväckt, kan inte riktigt avgöra hur bra det fungerade idag eftersom jag hade råkat knuffa ned telefonen så att den hängde i sin sladd i stället för att ligga på sängen. Den spelade i alla fall lugn musik som jag valt ut. Känner mig inte trött för någon annan anledning än sjukdomen i alla fall.

Det blir förstås ingen träning idag heller, antagligen ej i morgon. Mycket tråkigt. Men jag är verkligen av den anledningen att man tar det lugnt när man är sjuk, oavsett vilket träningsschema man har. Viktigare att bli frisk än att till varje pris träna de uppsatta timmarna – varje gång!

Jag har börjat äta KRAV-bananer. Jag hoppas att plantagearbetarna inte har det lika tungt där som på de vanliga bananodlingarna.

Halvtimma och sedan är jag utanför dörren. Dags för en snabbdusch. Ha en underbar dag allihopa!

Det här inlägget postades i Livet, Paleo, Träning. Bokmärk permalänken.

Kommentera

