8 september 2011 – Äntligen åt rätt håll

Idag mår jag bättre än igår, så förkylningen avtar. Jag vaknade även utan att väckas av klockan – skönt! Det är lite snack om det i paleovärlden, att man ska vakna av sig själv. Men det är ju inte så lätt.
Till min iPhone 4 laddade jag hem appen Sleep Cycle och när jag studerar graferna (som appen genererar över min sömn med hjälp av rörelseavkännaren i telefonen) ser det ut som om det hade varit bra att sova närmare sju än åtta timmar. Så igår lade jag mig lite senare än elva och vaknade av mig själv kvart i sju. Hoppas att detta fortsätter. Varifrån kommer rådet om att man ska sova åtta timmar? Ännu en sak att kunna nörda ned sig i. En sak är i alla fall klar: Det är superviktigt att sova ordentligt.

Nu sitter jag här i köket med mitt te + tilltugg som vanligt på morgonen. I gymnasiet gick jag upp så sent jag kunde och hastade iväg till skolan. Nu nästan tio år senare går jag hellre upp lite för tidigt för att kunna ha en lugn stund för mig själv (eller med någon av mina roomies som också är uppe) då jag slipper tänka på skolan. För det blir skoltänk hela dagarna nu, från åtta till minst fem på eftermiddagen.

Igår träffade jag min kära vän Marie, det är skönt att boka in en kompisdejt med henne, då slipper man också tänka på skolan dessutom. Ny manikyr: ganska glittrigt, genomskinligt och försiktigt. Har inte tid att ägna alltför mycket tid åt naglarna så det måste åldras med värdighet.
De (naglarna) är förresten så långa nu att de flesta tror att det är fejk. Men så är det inte. Vet inte vad det beror på men de är starkare än de flestas. Snygga också. Man ska ha tur ibland.

Dags att sluta ordbajsa. Ha en fin dag!

Det här inlägget postades i Just for fun, Livet, Paleo. Bokmärk permalänken.

Kommentera

