20 september 2011 – Smärta

Vaknade upp igår morse med något som bäst kan beskrivas som smärtan från helvetet i muskeln som går mellan nacken och axeln. I alla fall kändes det så för mig, jag har nästan aldrig ont någonstans. Med gråten i halsen gick jag till skolan, genomled en föreläsning, bokade in en massagetid på gerda, försökte koncentrera mig på inlämningsuppgift, genomled massagen, kämpade mig igenom ännu en föreläsning utan att förstå någonting, lämnade in en inlämningsuppgift (ofärdig) och sedan cyklade jag hem. Till värktabletterna jag har i en burk som är märkt ”piller”. Piller som blev över från när jag opererade tummen för flera år sedan. Ganska starka saker.

Lättnaden som infann sig efter en och en halv timme är svår att beskriva. Äntligen, för första gången den dagen kunde jag tänka en vettig tanke. Så jag åkte hem till en kompis för lite plugg. Smärtan höll sig borta ända till läggdags och nu har jag sovit en natt. Hör och häpna, har inte ont idag. Fick lite övningar av massören som jag ska göra, men han gissade att jag skulle ha ont i en vecka. Sömnen måste verkligen vara helande… Om smärtan skulle vissa sitt fula tryne igen är jag redo med värktabletterna idag. Det går ju inte att ha så ont så man inte kan plugga alls.

Det här inlägget postades i Livet. Bokmärk permalänken.

Kommentera

