8 oktober 2011 – En vecka

Helt plötsligt har en hel vecka gått sedan sist jag skrev här. Förkylningen verkar borta (förutom envist ont-i-halsen som jag tänker strunta i). Idag är det promenad för mig! Har hållit mig lugn och inomhus men det spritter lite i fötterna idag.

Solen skiner på mig genom fönstret. Jag tentapluggar. Nästa vecka är LV 7 och sista innan tentorna drar igång. Tre stycken, måndag (termodynamik), onsdag (funktionsteori) samt fredag (mekanik). Pluggschemat är skrivet och repetitionen är inledd. Matematik för stunden, det är ändå det jag gillar bäst. Konstigt att tänka sig att den matten vi läser nu har majoriteten av människorna i sverige inget begrepp om alls. Känner du till Residykalkyl? Fouriertransformer? *myser med matteboken*

Det här inlägget postades i Livet. Bokmärk permalänken.

Kommentera

