3 december 2011 – Ingen julkänsla

Eftersom jag flyttar till korridor inom en månad känns det inte värt det att sätta upp julpynt och fjolla, roligare när man är sambo dessutom. Så jag har ingen julstjärna, inget glitter. Men här hemma-hemma ser jag två vackra sådana i fönstret. Mysigt! Men julkänslorna får vänta till tentorna är över.

Jag sitter och pillar med pp-presentationen till måndag och tittar på en fin bild av jorden ifrån rymden. Också mysigt. Igår var jag hos en kompis som inte precis bor i stan, och när vi gick ut i natt var hela himlen fylld av stjärnor. Det var otroligt vackert, det underbaraste jag sett på väldigt länge, kanske så länge jag kan minnas. Från balkongen i lund ser jag cirka tre stjärnor om jag har tur. Hade glömt att det fanns så många på himlen. Några stjärnfall såg jag också… Är nästan förstummad inför naturens skönhet.

Det här inlägget postades i Livet. Bokmärk permalänken.

Kommentera

