31 december 2011 – Året som gått

Nu när jag för en gångs skull råkar ha motivation att sammanfatta året (på ”rätt” dag dessutom) vore det ju dumt att låta motivationen gå till spillo. Så här kommer lite tankar om 2011.

Det känns som om 2011 har varit bra. Huruvida det har varit det, eller om det bara känns så kan jag inte avgöra. Men jag går ut ur det med en bra känsla ikväll, omgiven av mina vänner.

En påtaglig frihetskänsla har kännetecknat året som gått. Månadsskiftet januari-februari innebar att jag tog steget ur mitt förhållande och åkte upp till göteborg för att lämna Xtra hos uppfödaren. Tanken var då att hon skulle komma tillbaka till mig efter att valparna var avhämtade men så blev det nu inte. I stället blev jag både singel och hundlös denna helg. Anledningar och liknande är för privat för detta forum men jag kan säga som så, att det var två saker som var bra för mitt liv.

I mars flyttade jag norrut i Lund där jag delade en lägenhet med två jättetrevliga tjejer. Tillsammans hade vi tre en inflyttningsfest i april som nog de flesta anser var lyckad. Utöver det pluggade jag säkert en hel del eftersom man gör det när man läser till civilingenjör. Våren kunde dock ha varit mer betungande, jag bestämde mig för att inte läsa den där extra mattekursen man kunde välja.

En del festande på våren och sommaren, för att jag kände för det och inte hade festat på ett tag. Såg Infected Mushroom i april i köpenhamn tillsammans med kompisar, till exempel. I maj fyllde jag 26.

När sommaren kom hade jag bestämt mig för att inte jobba någonting utan ta dagen lite mer som den kom. Till ganska stor del tillbringades sommaren i göteborg. Jag lärde känna min guddotter lite mer!
Midsommar firades ute på landet med vännerna. Det var så kul så att jag inte gjorde någonting alls dagen efter.

Hösten kom och tvåan drog igång. Träffar lite nya vänner och bekanta och första läsperioden drar förbi lika fort som stormen Dagmar. Andra läsperioden följer och det enda jag gör är skolrelaterat, i stort sett. Har även en till hemmafest för att på något sätt hinna umgås lite med kompisarna.

Började dansa bugg under höstterminen. Magdanskursen jag tänkte gå med Marie blev inställd tyvärr. Men bugg är superkul och något jag ska fortsätta med!

Året lider mot sitt slut och jag får ett förstahandskontrakt på korridorrum. Så nu bor jag i ett studentmecka där jag faktiskt trivs. Ska köpa en soffa bara, så är mitt boende komplett.

—slut på motivation till årskrönika. Gott Nytt År!

 

Det här inlägget postades i Just for fun, Livet. Bokmärk permalänken.

En kommentar till 31 december 2011 – Året som gått

  1. Ping: 50% Civilingenjör! (+ lite blandat) | Sofia Finnved

Kommentera

