2 januari 2012 – Golvbyte

Ja! Idag ställde jag min väckarklocka på strax-efter-sex och steg upp ur sängen för att packa ihop mina tillhörigheter igen. Känns som om jag kan det där nu! Men i alla fall, böckerna i lådor – lådorna i hallen – hyllor in på toa – fler hyllor in på toa. Hade hela mitt bohag inne på toa en stund idag, kändes det som. Hyllan med DVD-filmer ställde jag på ett illa valt ställe vilket straffade sig  slutet av äventyret.

Eftersom jag inte visste när golvläggaren skulle dyka upp försökte jag vara så färdig som möjligt till klockan åtta, och sedan lade jag mig och sov igen i väntan på hens ankomst. Som jag sov! Som jag drömde! Inga trevliga drömmar. En massa bråk, samt att alla i hela korridoren skulle ställa sina möbler ute i korridoren. När jag vaknade kändes mitt temporära utflyttande mycket mindre ansträngande. Runt halv elva när jag vaknade efter min andra omgång extra-sömn började jag fundera över när hen skulle dyka upp egentligen. Jag anade oråd och ringde till företaget som bokade den här dagen med mig. Jag fick ett mobilnummer till golvläggaren som inte hade planerat någon tur hit idag. Golvet blev ändå lagt, men hade jag inte ringt så hade det inte skett.

Tryckte in en del av mina ägodelar i badrummet. Längst till höger i bild syns den olyckligt placerade hyllan med DVD-filmer.

Det nya, fina laminatgolvet! Har ingen bild på den gamla fula plastmattan. Blev glatt överraskad när jag såg detta. Skall snart döljas med hjälp av Maries stora lila matta.

Det enda (tror jag) som skadades under dagen. Jag råkade halvt välta hyllan och alla DVD-filmer rasade ned över den stackars papperskorgen. Äh, nu har den karaktär.

Snart ska jag, med hjälp av en god vän, åka och köpa en begagnad soffa samt ett sidobord. Sedan är rummet nästan precis som jag vill ha det! Ska bara lämna tillbaka flyttkartongerna så fort det går, sedan är det färdigt. Jippi!

Det här inlägget postades i Livet. Bokmärk permalänken.

En kommentar till 2 januari 2012 – Golvbyte

  1. MaWii skriver:

    Karaktär, sa Bull.

    Snyggt golvet blev!

Kommentera

