2 februari 2012 – forskningsdjur

Dagen börjar annorlunda för mig idag. Klockan nio ska jag medverka i ett forskningsprojekt. Det finns en ny teknik (”eye-tracking”) som ska användas under tiden man löser matematiska problem. Rubriken för informationen vi fick var något i stil med ”hur kommer matteböckerna se ut om 20 år?”). Något kognitivt gränsöverskridande forskningsprojekt som jag förstod det. Spännande. Två biobiljetter får man som tack. Jag går ju typ aldrig på bio men får väl bjuda med mig någon.

Efter det är det akupunktur, föreläsning och plugg som står på schemat.

Det här inlägget postades i Just for fun. Bokmärk permalänken.

Kommentera

