29 mars 2012 – Blandat smått och gott

Här kommer lite bilder från den senaste tiden, istället för att alla händelser får ett eget blogginlägg. Jag är lite lat, och vildsvinssteken är ju fem dagar sedan så detta är nog bäst.

Salt, svarpeppar och vitlök masserades varsamt in innan den fick komma in i ugnen på lite över 100 grader.

Mums mums! Jag och Ola firade 1 månad ihop med detta goa kött. Bjöd Jakob och Avalon på bitar också, alla uppskattade maten.

Ibland fastar jag ungefär 18 timmar. När det var dags att bryta den åt jag detta. Underbart gott!

Vi grillade i torsdags, mycket mysigt. Vädret var fantastiskt hela dagen. Jag och Marie grillade färsk (odlad) lax ifrån lomma fiskvagn. Jag och Ola gick en sväng på stan och matsnobbade. Köpte surdegsbröd, nämnda fisk samt entrecôte (naturbeteskött) på Widerbergs. Sedan gjorde vi egen marinad till köttet. Laxen fick gotta sig i olja, citron och lite tabasco.

Vi var på sjukhuset en sväng för att få Olas tå röntgad. Efter röntgen tyckte läkaren att vi skulle gå ned till akuten så det gjorde vi. Vi fick vänta i ett rum ganska länge innan ortopeden kom och berättade att foten läkte fint och hade ny benbildning. Ola har alltså gått runt med bruten tå ett tag, men senorna är intakta och ingen felställning så bara att tuta och köra.

Fläktarna i Olas server lät som ett mindre propellerplan så han beställde nya. Nu låter den mindre, efter att han dessutom fick nördflipp och satt och optimerade fläkthastigheterna igår eftermiddag för tystast gång.

Avalon meddelade via facebook att det fanns cupcakes, så jag, Marie och Jakob gick dit. Jag åt inga, men dekorerade med äggen ni ser här ovan.

Älskar er, brudar!

Gårdagens middag. Mums! Nu är det dags för några armhävningar innan brunch.

 

 

Det här inlägget postades i Just for fun. Bokmärk permalänken.

Kommentera

