9 april 2012 – Tjockresan samt matfunderingar

Jag och Ola har börjat väga oss varje morgon och föra in vikterna ett program som han skrivit. Programmet plottar vikterna och lägger upp det på servern och sedan kan man hitta bilden här om man vill. Om man låter bli att väga sig några dagar (till exempel på vandring) drar programmet helt enkelt bara ett rakt streck mellan de två vikterna man skrivit in, ganska finurligt. Jag vill gå ned i vikt och Ola vill gå upp. Igår var första dagen som jag låg under honom, vi har dock legat på samma vikt några gånger. Vi tänkte äta middag på Glorias när jag väger mindre än han, får se när vi anser det vara signifikant. Min kropp brukar vara med på noterna när jag bestämmer mig för att vara ordentlig med min mathållning. Priset jag får betala för det är väl att den gärna är med på noterna åt andra hållet också.

Såhär såg i alla fall grafen ut igår. Om man klickar på bilden kommer man till den senast uppdaterade.

Jag hittade i alla fall lite tjockisbilder på mig ifrån 2008 då jag nog vägde som mest. Det är säkert +20 kg från nu i alla fall… Håll till godo med denna, den är värst! (Kristinas student).

Jag får väl väga upp med denna bild som Ola tog på mig hemma på Kämnärs för några dagar sedan. Jag tror att man ser någon skillnad?

De första kilona försvann nog när jag började träna lite på 24/7. Jag och min ex-sambo Kristoffer skaffade söta tollaren Xtra i början av 2009. Detta medförde promenader och att 10 kg försvann i alla fall, ganska lätt har jag för mig. Hösten 2010 åt jag strikt LCHF ganska länge och gick ned från 82 kg till 65 kg men gick under förra året upp ganska många av dem igen. Fick jag välja skulle jag nog vilja ligga på 68 – 70 kg vilket jag inte ser som någon omöjlighet. Det blir nog inte LCHF i fortsättningen utan bara så ren, oprocessad mat som möjligt utan tillsatser. Jag läser om kost när jag känner för det (mest när jag är ledig) och har kommit fram till att den synen på mat känns bäst för mig just nu. Socker och mjöl undviker jag tills vidare eftersom det är de mest raffinerade livsmedlen jag kan tänka mig. Angående tillsatser är det ju en ganska het potatis nu och det är sant att ämnen får E-nummer oavsett om de är naturliga eller ej, men jag väljer i stort sett bort alla på grund av att det är enkelt att göra så (kanske inte alla skulle hålla med om det). Nåja, ost är det svårt att leva utan men ingen regel utan undantag.

Kram på er!

 

Det här inlägget postades i LCHF, Livet, Paleo, Träning, Xtra. Bokmärk permalänken.

5 kommentarer till 9 april 2012 – Tjockresan samt matfunderingar

  1. Maria F skriver:

    Väldigt snygg bild det där!

  2. MaWii skriver:

    Sofia, herregud!

Kommentera

