10 april 2012 – En ganska random dag

Det började med att jag ville köpa en ångkokningsinsats, typ sådana som finns på IKEA. Jag ringde Avalon som av en händelse skulle just dit, för att byta någonting. Men först fick vi ta oss ned på stan för att hitta Daniel som skrev tenta. När han var klar hade vi bråttom till bilbesiktningen och under tiden detta skedde gick jag och en skärrad Avalon och tittade på utförsäljning av hushållsel. Hon köpte en dammsugarslangshållare och jag två värmare, små saker man kan ha på kalla vandringar t.ex. Bilen gick igenom utan anmärkning!

Vi drog vidare in mot Malmö city. Där skymtade jag plötsligt en affär med utförsäljning av bröllops- och balklänningar. Jag gick dit medan Daniel och Avalon åkte till sin förutbestämda destination, någon konstnärsaffär. Jag fyndade två balklänningar för priset av en ungefär, varav en är liiite liten. Bra incitament till att fortsätta vara nyttig som tusan fram till den 21 april. Jag ska ha den på mig, så är det bara! Vilken tur man kan ha… Den andra klänningen är lagom, kanske till och med lite stor, men det går nog att ordna. Antingen får någon sy in den eller så kanske man går upp lite någon gång.

Sedan var vi äntligen på väg mot IKEA, allt detta tog ganska lång tid. Daniel hade inte ätit något sedan frukost, imponerad av hans tålamod. Vi började i restaurangen. Sedan en snabb vända på köksavdelningen. Nu har jag så att jag kan ångkoka mina morötter och min broccoli. Jag är nöjd!

Vidare till Biltema innan vi styrde kosan hemåt. Snart ska vi till en kompis från kina och hon ska bjuda på mat. Om nom nom!

Det här inlägget postades i Just for fun. Bokmärk permalänken.

Kommentera

