9 maj 2012 – Gymbesök!

Mitt gymkort kostar bara 117 kr i månaden. Det är tur det, tänk vad dyrt varje besök hade blivit annars… I receptionen sa de idag att man kan begära ut statistik. Ha! Inget jag tänker ägna mig åt. För övrigt har jag nu frusit mitt kort över sommaren eftersom jag planerar att placera mig på annat håll under den. Men i höst drar jag igång ett träningsprogram som heter Starting Strength.

Jag och Marie tränade ihop idag. Jag gjorde ett rörlighetsprogram som jag hittade på den här sidan. Jag har suttit ned ganska mycket i mitt liv och att nudda tårna när man står upp har väl aldrig varit någonting jag kunnat. Men för att knäböja och sånt ordentligt ska jag nu öva upp min rörlighet över sommaren. Det gjorde ont idag men det gick framåt! När jag var färdig gick jag till Marie som knäböjde. Efteråt tänkte hon marklyfta lite så jag passade också på att lyfta några gånger. Marklyft är min favoritövning. Förhoppningsvis kan jag älska knäböjen någon gång i framtiden, men det får vi se.

Avslutar med en liten bild på min jacka. Fick en liten blomma från ett träd av Ola och den fick förstås sitta tillsammans med det andra tingel-tanglet. Vi tog en jättetrevlig promenad efter skolan!

Det här inlägget postades i Just for fun, Styrketräning. Bokmärk permalänken.

Kommentera

