13 maj 2012 – Söndagsmorgon

Egen buljong, god frukost, träningsvärk och matteboken lite nonchalant uppslagen. Pojkvännen sover fortfarande men det gör inte fåglarna. Man hör bilarna lite men mest sången utanför fönstret. Vissa skränanden från måsar också. Inte lika fridfullt men…

Idag ska jag nog försöka entusiasmera omgivningen till en skogspromenad eller dylikt. Men det går nog några timmar tills de är uppe, ätna och pigga kan jag tänka mig.

Jag har varit hundvakt åt Bisou tre kvällar i rad. En mysig och lugn liten (20+ kg) snörkvovve. Tog fram kameran när mörkret redan hade fallit så inställningarna blev inte optimala för skärpa men några bilder blev det i alla fall. Hon fick ett hjorthorn av mig och Ola som hon har här för rekreation. Jag tror att hon gillar det!

Det här inlägget postades i friluftsliv, Just for fun, Livet. Bokmärk permalänken.

Kommentera

