21 maj 2012 – Felsökning Nikon fEE -felmeddelande

Min kära Nikon D90 började blinka ”fEE” åt mig för någon vecka sedan. Jag köpte ett begagnat objektiv för några månader sedan och det var detta som började krångla. Jag läste lite snabbt på nätet men tillgodogjorde mig inte någon information och bytte till ett annat objektiv. Nu tänkte jag idag ta en tur till skogen och fotografera lite och det var det krånglande objektivet jag var sugen på att använda så det blev en till felsökningsrunda på internet. Problemet var lätt att avhjälpa! En ring på objektivet som bestämmer bländare ska stå på den minsta öppningen (största talet). Nu fungerar det igen. Glad Sofia!

Det här inlägget postades i Just for fun, Livet. Bokmärk permalänken.

Kommentera

