22 maj 2012 – En dag i Mjölby

Mor och far är på semester och igår åkte Ola hem till Lund. Mörkrädda jag somnade ändå ganska fort (efter det att jag kom ihåg när jag redan var till sängs att parasollet fortfarande stod ute och att jag var tvungen att fixa det där och då). Vaknade som vanligt nuförtiden utan väckarklocka – så skönt. Alla borde prova! Sedan dess har jag väl surfat, pluggat och ätit och bara tagit det lugnt. Gjorde några solhälsningar i trädgården (yoga-grej) när jag ändå hälsade på solen, så att säga. Pluggade även lite därute men insåg när jag tog den här bilden att det var dags att gå in. Solen reflekteras ju i anteckningsblocket så min smarta idé med att ha ryggen upp hjälpte inte så långt. Men förhoppningsvis är lite D-vitamin skapad och aloe veran hjälper kinderna.

Nu ska jag snart dra iväg till skogen, Mjölby orienteringsklubb hade visst en ungdomstävling idag. Kanske kan man hitta en lätt öppen bana att försöka ta sig runt. Hoppas på det. Annars får det bli en vända i spåret, åkte inte upp dit ensam i förmiddags. Det regnade en hel del dessutom, och åskade.

Imorgon fyller jag 27! Coolt!

Det här inlägget postades i friluftsliv, Livet, Orientering. Bokmärk permalänken.

Kommentera

