30 maj 2012 – Nästan en halvårsutvärdering.

Häromdagen hade två av mina kära vänner argumenterat om ett nyårslöfte som en av dem avgett. Detta löfte var nedskrivet i en liten bok som tillhör mig, och jag letade upp den för att kunna hjälpa till i kompisarnas meningsskiljaktighet. Detta föranledde mig till att läsa igenom mina egna nyårslöften förstås. Som tur var gjorde detta mig mer glad än besviken eftersom det går ganska bra för mig. Jag ville gå ned lite i vikt (vilket jag gjort) och så ville jag lägga mig i tid varje dag och vakna utan väckarklocka. Detta gör jag också! Nu har jag i och för sig inte behövt passa några tidiga föreläsningstider men vaknar tidigt ändå. Fortsätter jag sköta mig hela sommaren kanske jag kan fortsätta så i höst, det hade varit bra. Ingen dator efter 21.00 har jag väl inte hållit precis, men jag har inte haft sömnsvårigheter. Många sömntips handlar om att man inte ska utsätta sig för alltför mycket artificiellt ljus när det blivit mörkt ute, men det är ju väldigt svårt att låta bli datorn.

Hittade även mina nyårslöften från 2011. De är inte lika bra uppfyllda… Årets kanske var bättre valda, passade bättre med riktningen jag färdas i, vem vet. Aldrig mer träningsnyårslöften! Hehe.

Det här inlägget postades i Just for fun, Livet. Bokmärk permalänken.

Kommentera

