25 juni 2012 – Speldag och Marinmuseum

Idag var det planerat strömavbrott här i Bränteknuva. Det hade jag glömt när jag försökte värma tevatten i morse, det tog väldigt lång tid. Vi spelade lite spel istället. Tornspelet, ett dinosauriespel samt ett Formel 1-spel som avslutades nu på kvällen. Vi avbröt för lunch hos Olas mormor samt ett besök på marinmuseumet här i staden. Jag är inte så värst intresserad av båtar egentligen men det är ju trevligt att umgås med Ola och Jonatan. Efter det fick vi köttfärssås hos Olas mamma och nu är vi tillbaka hos hans pappa. Vi spelade klart Formel 1-spelet som sagt, och jag vann. Det var spännande på slutet när Ola fulspelade och vinsten tycktes glida mig ur händerna, men det ordnade till sig igen. Tur det, med tanke på hur dålig förlorare jag är.

Som ni kan se är jag ganska solbränd fortfarande efter båtturen på midsommardagen. Hatten hjälpte ju inte mot solens reflekterade strålar.

Jonatan drog ett skämt och tog sedan den här fina bilden.

Periskop med vilket man kunde titta på bland annat Silja Line-färjan.

Det här inlägget postades i Just for fun, Livet. Bokmärk permalänken.

2 kommentarer till 25 juni 2012 – Speldag och Marinmuseum

  1. Maria F skriver:

    Jättefin bild på dig och Ola verkligen!

  2. MaWii skriver:

    Wunderbar!

Kommentera

