3 juli 2012 – Något med rödbetor

Jag köpte några rödbetor. Tycker om rödbetor som man fick i plugget, och som man får till pytt i panna ute. Har aldrig lagat något själv, knappt ätit hemmalagade någonsin. Hittade ett recept på någon sorts rödbetscréme med lime och smör och använde det som någon slags grund när jag lagade maten idag, men utgick ifrån det jag hade hemma.

1. Jag skar (de redan kokta) rödbetorna i en storlek som talade till mig. Färgade allt rödbetsrosa.

2. Hettade upp smör i en panna. Jag hade skurit citron redan (för att smaksätta min kefir), och salladsblandningen var sköljd. En kopp med tuppbuljong gjorde mig sällskap.

3. Stekte rödbetorna i smöret och pressade citronen ovanpå.

4. Slängde i salladen och stekte tills jag kände mig nöjd.

5. Créme fraîche, så mycket jag kände för.

6. Pinklaxen fick stå i ugn i 150 grader till 58 grader innertemperatur.

7. Mördade grannen…

8. Njöt. 🙂

 

Det här inlägget postades i Just for fun, LCHF, Livet, POTD. Bokmärk permalänken.

Kommentera

