5 juli 2012 – Recept från internet del 1

Eftersom jag tycker om att använda internet till mitt intresse, kost och hälsa, så springer jag ofta på recept jag någon gång skulle vilja använda. Ibland testar jag dem också! Jag har en bokmärkesmapp (sparade internetplatser) med recept jag vill prova och en till mapp med recept som jag har provat. Behöver jag säga vilken som är längst? Jag tänkte slå två flugor i en smäll. Dels kan jag rensa ut recept jag inte är intresserad av och dels kan jag dela med mig. Kommentera om du provar något!

Även om jag nu inte testat recepten så kanske någon annan blir sugen/inspirerad. Klicka på länkarna för receptet såklart.

1. Gratinerad, färsfylld zucchini
Förstår inte varför jag inte har provat det här receptet än, det låter himmelskt gott.

2. Sweet potato pancakes
På namnet låter det ju underbart, och inga jättekonstiga ingredienser förutom kokosnötsmjöl (som jag har hemma). Kanske något att laga hemma i Mjölby?

3. Busenkel chokladmousse
Låter supergott, får nog bli en sådan här någon dag. Äggulor är ju så nyttigt också!

4. Blomkål/äggbröd
Verkligen sugen på att göra dessa någon dag. Ser ju coola ut!

5. Lacto-fermenterad ketchup
Spännande, jag är ju inne på fermenterat nu för tiden.

Nu kan ni ju prova nåt eller vänta till del 2. Jag samlar på mig alldeles för många recept.

Det här inlägget postades i Mat. Bokmärk permalänken.

Kommentera

