14 juli 2012 – Shoppingförbud med ett undantag

Tänkte spara lite pengar till en resa nästa sommar. Så jag har lite halvt shoppingförbud sådär, såvida det inte är grejer till matlagning! Jag har ju ett sådant intresse som jag gärna vill nära. Jag och Ola var en sväng på Gekås i Ullared och shoppade lite nödvändiga saker såsom bland annat kefirtillbehör, teskedar, potatispress och gjutjärnsstekpanna. Hejdå teflonstekpanna, tänker aldrig förgifta mig med dig frivilligt igen. Jag läste den här artikeln om de bästa materialen för matlagning och bestämde mig för att en gång för alla göra ett viktigt byte.

Nästa inköp blir dock på nätet, nämligen denna långsamkokare! Det går ju inte att göra en vettig buljong med en timer på spisen på en timme. Bra om man skulle glömma något på spisen men dåligt för saker som kräver ett dygns tillagning (eller gärna mer beroende på ingredienser).

Det här inlägget postades i Mat. Bokmärk permalänken.

Kommentera

