14 juli 2012 – Ut med gammalt, in med nytt

Eftersom hunden Lady flyttar till oss i höst tar jag nu bort Xtras speciella plats här i bloggen. Här får ni texten om henne, jag gillar inte att radera texter helt ur cyberrymden.

Flottatjärn’s Xtra of Asterix

Den 15 januari 2008 föddes X-kullen på Flottatjärns kennel, och då även min lilla ögonsten Xtra.
Drygt ett år senare, den sista januari 2009 fick hon komma hem till mig här i lund på foder.
Att jag är fodervärd till henne betyder att Flottatjärns kennel får använda Xtra till två valpkullar.

Vi har tränat lydnad och gått en agilitykurs men har ännu inte kommit ut på tävlingsbanorna. Dock är det mitt mål att vi ska starta i lydnadsklass 1 i år.

Hösten 2010 ställde jag ut henne på en stor hundutställning på Sofiero slott, och hon fick en fin bedömning, en 1:a och ett CK. Får en hund tre CK blir den SUCH, alltså Svensk UtställningsChampion.

Just nu är hon hos sin uppfödare och har fått sin första kull, Ä-kullen. Eftersom jag har flyttat och inte kan ha hund där är det osäkert huruvida om och när Xtra kommer tillbaka till mig.

-Uppdatering-
Xtra bor hos en ny fodervärd där hon trivs utomordentligt enligt uppgift. Hon ska få en ny kull hos Flottatjärns kennel i vår, och då kommer jag självklart åka dit för att hälsa på henne och hennes valpar. Tänk om man kunde hämta hem en… *drömmer*

-Dagsläget-
På grund av tidsbrist blev det inget besök på kenneln. Det har varit turbulent där med tråkiga händelser men det verkar vara på gång åt rätt håll. Jag hoppas att Xtra har det bra. Det finns väl inte så mycket mer att säga om saken. Xtra var en härlig vovve men nu välkomnar jag Lady in i mitt liv. Vi får se för hur lång tid. Detaljerna får ni väl i ett annat inlägg helt enkelt. Xtra finns alltid i mitt hjärta, hon har en alldeles speciell plats för söta tollare!

Det här inlägget postades i Lady, Xtra. Bokmärk permalänken.

Kommentera

