22 juli 2012 – Naturliga skönhetstester

Mja, vad naturligt är kan man ju diskutera. Men jag tänker mig saker man kan äta, eller hittar oförvanskat i naturen.

Honungsansiktstvätt:
Renée Voltaires honung hade jag hemma så det fick bli den. Jag hivade upp lite honung i ena handen och stängde burken med den andra för att inte kladda ned precis allt i badrummet. Sedan kletade jag ut det över nyllet, noga med att inte slabba in det i håret. Masserade, lät det sitta ett tag. Sedan sköljde jag bort med ljummet vatten. Känns bra! Jag tvättar inte ansiktet särskilt ofta, nästan aldrig, men ibland känner jag för det. Då har jag tagit till OCM, oljerengöring. Det tar tid. Det här är mycket snabbare! Ska fortsätta använda det vid behov. Kanske märker jag någon förändring över tid till det bättre eller sämre men efter en gång känns det bra. Uppfyller behovet!

Tandblekning med aktivt kol:
Gick till apoteket efter att ha hittat ett blogginlägg där en tjej beskriver hur bra tandblekning med aktivt kol är. Ämnen i kaffe och te som färgar tänderna vill nämligen adsorberas till aktivt kol hellre än att sitta kvar på tänderna. Skadar heller inte så experimentet är väldigt ”safe”. Jag kan väl inte säga att det blev någon extremt stor skillnad men tänderna är fina. Använder man tandkräm med slipmedel i behövs det nog inte, men gör man inte det kan det nog vara idé. Jag testar med tandtvål just nu (inte slipande) så jag ska göra det då och då har jag tänkt.

Det här inlägget postades i Just for fun, Livet. Bokmärk permalänken.

Kommentera

