26 januari 2013 – Veckans träningsmål uppnått.

Andra träningspasset för vecka 4 avklarat. Mark Sissons bok får vara inspiration för styrketräning hemma. (Länken går till hans blogg som är en bra resurs för paleo-käk). Armhävningar, pull ups, knäböj och plankan ingår. Vi tänkte lägga till något rygglyft också som hjälper Ola i det militära. Sjukgymnasten kanske har bra tips på bästa övningen för (nedre) ryggen som man kan göra utan redskap hemma?

Vi har även bestämt var sitt styrketräningsmål men eftersom jag inte satt mig ned än och funderat ihop alla träningsmål får det vänta till ett annat inlägg.

Jag klarade i alla fall fler armhävningar på knäna än tonåringarna i Top Model (Australien) som jag såg idag på TV. Alltid något. Såg även på ”Date med mig” vilket väl var ganska skoj. Håller inte med syrran! 🙂

Det här inlägget postades i Träning. Bokmärk permalänken.

Kommentera

