23 november 2014 – stickning, SSI och bloggfrånvaro.

Snart är det ett år sedan den här bloggen uppdaterades ser jag. Jag har inte haft någon blogginspiration. Däremot har jag haft handarbetsinspiration. Då finns det nog några inlägg som kan få komma upp här. För det är mest det jag tänker på nu för tiden. Stickning, broderi och eventuell sömnad. Det sistnämnda kan jag inte riktigt så det blir mest tankar på lapptäcken.

Bland annat har det blivit världspremiär för Sofia-skapade sockor. Eller, det är hittills bara en socka. Men den har färger för flera.

1396914_10152648961296144_9192055706162373190_o

Förutom det har jag hittat dödergöks KAL (knit-along). Man ska lära sig en uppifrån-och-ned-kofta. Som ska passa en själv perfekt förhoppningsvis. Jag ser fram emot en utmaning… Måste leta upp ett trevligt garn. Här är en länk till det påhittet: http://stickameraskoftkal.blogspot.se/. Man måste ha en blogg för att vara med och tävla tydligen, det låter ju ganska roligt faktiskt. Så nu kanske det blir mer liv i luckan.

Ett nedstressat inlägg är nu till ända. Vi hörs igen! Rubriken nämner SSI, men det ska jag nog berätta mer om en annan gång.

Det här inlägget postades i Stickning och har märkts med etiketterna . Bokmärk permalänken.

4 kommentarer till 23 november 2014 – stickning, SSI och bloggfrånvaro.

  1. jbrg skriver:

    Hej Sofia!
    Kul att se att du lever. Hoppas allt är bra!

    Ps. jag kommer ner och hälsar på snart! :>

    • Sofia Finnved skriver:

      Allt är bra, och bättre blir det när jag får se fram emot att du hälsar på också. Du ska ta kort på oss, denna gång ska det bli av. Det måste bli av. 😛 En månad till julafton! Wihiiii

  2. jbrg skriver:

    Ja, jag har en ny kamera nu så bilder lär det bli. Also, snygg socka!

Kommentera

