25 november 2014 – Mer provlappsinformation

Studerar min provlapp. Den ser lite filtad ut. En aning mindre än innan tvätt. Tur att man tvättar den då så att man kan ta hänsyn till det. Förhoppningsvis blir den inte mindre och mindre sedan, hehe.

Nu ska jag försöka spara all information på ett ställe, så på 10 cm verkar det gå 21,5 maskor och för 10 cm på längden; 31 varv. På stickor fyra. Många varv blir det. Jag har förresten tänkt lite på skissen i förra inlägget. Tänker mig lite mer fyrkantig halsringning med raglanärm. Vi får se hur det blir med den där spetsen. Allt kan hända. Ingen bild på provlappen idag. Så spännande är den inte. Föreläsningsstickade lite på min lila kofta idag. Koncentrerar mig bra på att lyssna när jag får ha något i händerna.

Det här inlägget postades i Stickning och har märkts med etiketterna . Bokmärk permalänken.

2 kommentarer till 25 november 2014 – Mer provlappsinformation

  1. jbrg skriver:

    Du har en väldigt ingenjörsmässig inställning till din stickning, det är bra.

Kommentera

