2 december 2014 – Tre varv…

Äntligen har jag börjat, och här kommer bildbevis! Jag kände att jag själv ville vara med, men när jag smilade upp mig blev jag inte nöjd så det blev den här lite mer frånvarande varianten…

bild1

Det är kul att vara igång! Jag har ju några olika projekt på G. Ett huvudprojekt, ett annat koftprojekt som får ta den tiden det tar samt denna kofta. Hur ska jag ha tid? Skolan är extremt tidskrävande just nu och det verkar inte direkt lugna ned sig innan mitten av januari då tentorna är skrivna… Sedan är det flytt och ex-jobbsstart men det är en helt annan historia. Jag vill ha mer tid till stickning, men man kan inte få allt. Lite på kvällen, någon paus i skolan… Vi får se hur mycket jag hinner med denna veckan.

bild2

Det blev raka stickor storlek 3,5 för halskanten. De var de första i rätt storlek som jag hittade. Det är ju bara några varv rätstickning, sedan blir det den sköna rundstickan istället. Nu ska jag bara komma ihåg att göra knapphål. Jag har inte köpt knappar än, fy mig, så det är lite svårt att veta hur långt ned det första ska börja… Spännande som vanligt i mitt liv. Vissa i min familj hade nog inte gjort såhär om jag tillåter mig själv att gissa.

Och nu, en kryptisk minnesanteckning (!):
6-13-1-16-1-28-1-16-1-13-6 (Det är vad som står på den gula lappen, om någon är intresserad. 102 maskor lade jag upp. Förhoppningsvis är det summan av föregående talserie. :-))

Det här inlägget postades i Uncategorized. Bokmärk permalänken.

Kommentera

