7 december 2014 – Vet inte om jag är nöjd ?!

Jag är nöjd med flätorna, ökningarna och slätstickningen och sådär… Men passar den? På rundstickan kändes det inte alls bra. Nu flyttade jag över alla maskor på en tråd för att kunna prova bättre. Det känns bättre nu, trots att halsen verkar vara mycket högre än jag tänkte först. Viktorianskt pryd. Konstigt, jag mätte ju och sådär högt mätte jag väl inte… Men raglanökningarna ser ut att gå i rätt riktning och ja… Jag vill nog heller inte börja om. Och det är ju skönt om inte halsringningen sitter åt som en strypsnara. Men när jag provade på rundstickorna tappade jag liksom sugen lite. Det går långsamt framåt också. Har inte så mycket tid till denna stickning. Ett varv här, ett varv där. Kanske bara en söndagskvällskänsla. Det blir säkert bra… Till slut blir det nog något. Men just nu känns det bara väldigt, väldigt långsamt.

bildflatar

Någon som vill ge någon input, kanske? Svårt att se på bilden i och för sig. Men lite motivation skulle kännas bra att få tillbaka. Eller så kanske jag borde repa upp och börja om kanske. Suck. Det behöver ju dock inte bli perfekt från början. Jag tror inte direkt att det är katastrof.

Det här inlägget postades i Stickning och har märkts med etiketterna . Bokmärk permalänken.

4 kommentarer till 7 december 2014 – Vet inte om jag är nöjd ?!

  1. Elwa skriver:

    Det ser snyggt ut, jättefina flätor! Visst är den hög i halsen, men tror du att du kommer att knäppa i halsen ända upp? Jag gör sällan det när jag använder kofta!

    • Sofia Finnved skriver:

      Hej! Tack så mycket för din fina kommentar. Jag satt precis och tittade på bilden och funderade på saken nu när jag sovit. Nä, jag brukar heller inte knäppa hela vägen och när jag nu gör en kofta i ull kan den ju få värma hela vägen upp tänker jag om jag så vill. Min provlapp krympte lite i tvätten också så måtten verkar ju snarare bra.

      Flätan kallas tydligen för aranfläta och jag gillar dem. Har lärt mig att sticka flätor utan hjälpsticka, extra kul när man lär sig nya tekniker. 🙂

  2. Kerstin skriver:

    Jag tycker att det ser stiligt ut när den är hög i halsen, en snyggkofta!

Kommentera

