15 december 2014 – Käppar i hjulet för koft-KAL!

Sitter i godan ro (eller inte) och stickar på ett avigt varv i skolan under lunchen. Plötsligt går rundstickan av! Nu måste jag skaffa en annan… Det bådar inte gott för masktätheten. Det får väl bli som det blir ändå antar jag. Jag ska nog ha en i metall istället för trä, det blev lite trögt till slut. Men den behöver ju inte ge upp på det här sättet tycker jag… besviken.

Hur jag fångade maskorna som ville fly? Jag hittade en säkerhetsnål på baksidan av en ”pin” som nu får agera maskhållare. Det var nog bara en som smet iväg nedåt, bra med sträv ull. Men det går ju inte att fortsätta nu direkt.

maskorna

Det här inlägget postades i Stickning och har märkts med etiketterna . Bokmärk permalänken.

Kommentera

