16 december 2014 – Fler käppar i hjulet

Hittade annan rundsticka. Stickade vidare. Nöjd med hur bra det går. Sätter maskorna på en tråd och provar. Jaha, en ful knöl nedanför nacken på stycket bak. Det är de förkortade varven som inte passar med modellen jag tänkt. Såg inte det sist jag provade. Det är nog bara att repa upp faktiskt. Jag är inte särskilt glad över det. Men jag kommer inte bli nöjd annars. Det är bara så. Det känns supertråkigt att behöva repa upp. Det är liksom nästan allt jag får repa upp. Drar man lite i det syns det inte. Men det kommer ju inte vara någon som drar i det, och i instruktionerna skriver dödergök att det ska vara slätt och fint. Annars blir det inte bra sedan heller. Det känns som om det aldrig kommer att bli någon kofta. Jag svär lite, men inte här i bloggen.

Det här inlägget postades i Stickning och har märkts med etiketterna . Bokmärk permalänken.

Kommentera

