22 december 2014 – Nu går det framåt igen med koftan!

Äntligen är jag förbi längden då jag repade upp. Inte så långt kvar tills det är dags för att börja med kroppen. Läääängtar så mycket nu! Jag önskar att jag kunde sticka så snabbt som mamma men där ligger jag i lä. Bilden visar hur det såg ut för någon dag sedan, har kommit några centimeter till sedan dess. Ska lägga upp en sjal på stickorna, och har stickat en babymössa + tossor till en kompis nyföding men lite sticktid på detta storprojekt har det ju blivit. Så kul, och vill verkligen ha den färdiga koftan nu. Det är ju faktiskt mitt första koft-projekt så det är inte helt enkelt, helt enkelt. Har stickat ett bakstycke på en annan tröja innan som nästan är färdigt, men detta är ju roligare. Samt att all julklappsstickning kom emellan mig och den andra tröjan. Den blir nog klar under 2015, gissar jag. Någon gång. Alldeles för kul att sticka, hur ska man hinna med allt?

uppifran

Det här inlägget postades i Stickning och har märkts med etiketterna . Bokmärk permalänken.

Kommentera

