4 januari 2015 – Mysteriestickning

Jag fortsätter att utmana mig själv med diverse stickningsprojekt med instruktioner från internet. Nu är det flerfärgsstickning och vantar som gäller. Ja, koftan är ju inte färdig ännu men två projekt går bra att ha igång samtidigt. Här är så långt som jag hittills tagit mig. Instruktionerna var stickstorlek samt fyra färger, två ljusa och två mörka. Färgerna är inte så bra återgivna (ser gula och fula ut på grund av kväll och lampsken) men ett fint mönster träder i alla fall fram!

cluetre

Flerfärgsstickning är lite svårt och pilligt och går långsamt men möjligheterna är ju oändliga! Var lite rädd att jag stickar för löst, men mamma säger att det är bra för att elasticiteten bibehålls. Om mamma säger så, då är jag nöjd. Mamma vet bäst.

Det här inlägget postades i Stickning. Bokmärk permalänken.

2 kommentarer till 4 januari 2015 – Mysteriestickning

  1. Veronica Olsson skriver:

    Vad är det för mysteriestickning ser fint ut!

Kommentera

