30 januari 2015 – Färdig!

Min kofta har varit färdig i drygt en vecka. I flyttstress och korta vinterdagar har det inte blivit någon vettig fotografering. Det blir kanske nästa vecka! Men en bild måste upp för att jag ska kunna vara med i det underbara lotteriet som en färdigställd kofta innebär. Kolla bara på länken här: http://stickameraskoftkal.blogspot.se/2015/01/lite-extra-gora-klar-pepp-och-ett-stort.html

En ganska dålig bild men som ändock visar den färdiga koftan ser ni här. Jag är supernöjd! Gjorde en stretchig avmaskning som gör att kanten blir lite utsvängd, adderar till den figurnära formen. Knapparna kommer från min mormors moster, det fanns precis så många som behövdes. Blockningen tog fram flätan, är så nöjd med designen. Jag är redan sugen på att göra en till, har garn och idéer. Nästa kofta får färre ökningar på ärmarna.

Flyttkaoset i bakgrunden ingår.

kofta

Detta inlägg publicerades i Stickning och märktes . Bokmärk permalänken.

4 kommentarer till 30 januari 2015 – Färdig!

  1. Eva Henriksson skriver:

    Jättesnygg kofta. Det gör mycket med en fläta längs framkanten.

  2. Sonja skriver:

    Såå snygg! Känn dig stolt och lycka till med nästa. Kram från Norr

  3. Leena skriver:

    Snygg! Flätorna ger verkligen det lilla extra

Lämna en kommentar